lunes, 28 de junio de 2010

La Ciudadela (Xixon)


Esto del mundial tienme realmente entreteniu. Normalmente escribo de nuechi, pero claro, tolos dies teo un partidin col qu'entreteneme y toi folgando munchu y dexando pasar munchu los tiempos, que dempues nun m'alcuerdo de lo que cene. Pongome agora porque el Brasil 3-Chile 0 nel 83' dexa claro quien pasa a los cuartos.
La Ciudadela va ser un de los pocos, por nun dicir l'unicu, sitios nos que encamiento que acuteis na parte de fumadores. ¿por que?, bono porque ye la parte de baxo, xustu la qu'asemeya una cuevina, afayaiza y pa parexes, mui italiano. La parte de nun fumadores ye mas normal. Amas, el fechu de que'l reaprtu de les meses na zona la cueva ye como de "reservaos" con dos o tres meses como munchu, fai que tengas poques posibilidades de que na mesa de la vera t'afumen. Nel mio casu, como que nun fumo naide.
Lo dicho, abaxo ta pa parexes y pa miminos cola lluz poco mas qu'encesa.
Enantes de la cena traxeronnos un pate de la casa que nos presto munchu. Val, val, si, tantos dies de mundial nun entrugueis munchu de que yera, creo alcordame que de centollu, presto y como veis na semeya de riba nun yera poca cantida y llego colos sos biscotes.
D'entamu nuesu tiremosnos pol carpachu de gacela. Debio ser el nome, si veo carpachu de güe o de xatu igual nun vamos por ello, el casu ye que'l de gacela si y eso que nun se si de Thomson o de corzu que nun corrio abondo pel so cotu (semeya de baxo)

Apetecianos dalgo fresquin pa entamar y eso foi. Bon carpachu anque pal mio gustu con munches frutes de la viesca, porque nun solo les tenia de compaña, sinon que yeren parte del carpachu, como los trozos d'aceituna na mortadela de los bocates que tomabemos de guah.es.
Pa ca un dimos-y a los pexes. Per un llau de la mesa el meru. Solo llegue a tastialu (tenia una fartura col mio atun del 15) pero taba perbono. Una salsina perrica y un mero nel so puntu y fresquin. La salsina cenciella con un toque amariscau nun ocultaba pa na el tastu del meru. Vais perndoname pola semeya (la de baxu) pero nun se que-y paso al movil a estes altures de la vida, pero'l flash nun flasheaba munchu :-)

Pela mio parte una cosina que taba pa rellambese, atun colorao nel so puntu, vamos, como si fuera un chuleton de güe, tres colorinos a la plancha de la carne. Buff. Ya vos digo que farteme pero bien. Curiosa compaña la de los distintos tipos de sal, maldon, volcanica y otres dos de cuyo nome ya nin m'alcuerdo, ca una (a mi que me presta'l sal pola vida) yera totalmente diferente. Quedome cola mas fina de color blanco (tibetana podra ser?) realmente fuerte, habia que poner poco, pero que bien poco pa nun pasase. Esti platu prestome, nun tien cocina, solo productu bien mercau y salio bien la cosa.


Una vegada mas les mio disculpes pola semeya del atun. En fin, coses de la tecnoloxia.
De compaña tuvo perlli un Belondrade & Lurton de 2007. Un verdejo con crianza qu'aguanto meyor que bien el tipo col atun. A mi prestome munchu. Menos mal que pa too esto taben los tickets restaurante, salimos a 55€ por cabeza, teniendo'n cuenta que unos 17 por cabeza fueron de vinu, como que perbien. Por ciertu, como dicen los especialistes de cine, nun intentes facer esto ensin tickets de comida, que sal mas caro :-)

12 comentarios:

Jorge Díez dijo...

La Ciudadela, hace tiempo, era una buena opción. Llevo años sin pisarla así que me alegra saber que sigue funcionando bien y me alegra que lo hayáis disfrutado. Por cierto, de aquella no tenían mala bodega.

Antonio Lopez dijo...

un chigrin pela zona de la villa d'aviles pa dir con dos paisanos asturianos y que tenga terracina pa dir coles neñes???
mira que soi fatu, nun me vien delgun a la testera

Fartones dijo...

Jorge
yera la segunda vegada en munchu tiempu, la primera foi una d'empresa y foi la que me decidio a repetir a lo personal influenciau polos tickets tamien que tamos en crisis.
Cenemos bien y la bodega yera abondo bona. Esti Belondre tengolu'n casa pa tastialu con mas calma :-)

Lolo
Pues fiu, yo Aviles pa la mio desgracia teolo bien abandonau como pa dicite coses como eses :-(
Vamos, que nun me sal dengunu con calter de "pa neños" y mira que ye lo que suelo buscar.

Zuhur dijo...

A las buenas tardes D. Fartón.

Yo también creo que el Belondrade & Lurton 2007 está muy bien, pero me resulta "pelín" caro teniendo en cuenta sus prestaciones.

En casa, con la temperatura de servicio posiblemente mejor controlada y previa decantación antes de la libación, le sacará mucho más partido.

Al no comprender adecuadamente el asturianu, creo que me he perdido su comentario respecto a los dos platos de sus fotografías nos. 3 y 5: chipirones en su tinta a la carbonara y el risotto nero con sepia ahogada en su tinta. ;-)))

El resto, muy digno de tenerse en cuenta.

Salud (os).

Fartones dijo...

Home Don Zuhur!! cuanto tiempu, prestame velu perqui de nuevu.
Y si, yo tamien toi d'alcuerdu nel preciu del Belondrade que poniase a casi 35€ nel chigre. Por eso digo que pa eso tan los tickets restaurante (si te sobren abondo como ye'l mio casu) teniendo'n cuenta que caduquen a final d'añu y hai que gastalos si nun quies tirar les perres qu'apurren. Por ciertu dan pa anecdotes n'Asturies que nun tamos peravezaos a velos, xeneralmente de les meses de la vera cuando ven pagar una nota con papelinos de monopoly ensin esperar vueltu creo qu'hai munchos tentaos de llamar al camareru pa avisar de que marchemos ensin pagar :-)
De les semeyes, que-y voi a dicir, y mire que'l sal que llego mediu minutu enantes que los platos y ehi ta. Polo menos del atun vese bien la salsa de soya h.e, h.e que ye como'l color de la semeya ;-)

Zuhur dijo...

Ha hecho muy requetebién.

Hoy los papelines size monopoly tendrían que haber sido, al menos, un 2% más abundantes.

¿O habrían absorbido el incremento "mejorando", evidentemente, su cuenta de resultados?

¿O habrían ajustado el precio final rebajando prestaciones?

¡¡Chi lo sa!!

Cualquier cosa puede ser posible en este general infortunio que atravesamos.

Salud + (os).

Fartones dijo...

Polo menos el nuesu chigre del cafe con pinchu mañaneru nun xubio los precios....la vida sigue...¿igual?

Zuhur dijo...

Más o menos D. Fartón..., más o menos...

Por aquí, como ya estamos tan acostumbrados a pagar "a escote"...

Ahora..., eso sí..., siempre los del mismo "privilegiado" estrato social.

¡¡Joé..., y que buenos somos en eso!!

Salud + (os)

Fartones dijo...

Eanantes nun se facio por rondes? mal andamos si pasamos al escote!! :-)

Zuhur dijo...

Algunas cosas..., D. Fartón, quizá algunas cosas: la ronda de txikitos, ir a setas..., ir a rolex...;-), si, efectivamente algunas cosas.

De todas formas debo precisarle que en nuestra numerosísima cuadrilla (tomábamos los vinos por metros) ya en el 1965 poníamos un escote para democratizar la aportación correspondiente al capítulo de libaciones.

Salud + (os).

Chela dijo...

Sitiu al que tengo gana d'ir,y que muncha xente recomienda, bon reportaxe.

Antonio López, n'Avilés y con terracina hay un par de zones onde topar chigrinos como dices. Per un Llau tienes Xabugo onde La Araña y Las Calendas tienen bona cocina pa tapear y tomar algo y terraza tranquila pa charrar y tar con los neños. Dende el chigre nomáu La Cantina de la Renfe( en la Estación) Cruces por el pasu de peatones que ta a la izquierda dende la puerta el chigre y subes por la cai peatonal que hay en frente eso ya ye Sabugo. Tuerces a la diestra na primera cai que se cruza y ya tas na plaza onde tan esos y otros cuantos chigres con terraza

Cambiando de zona, Na Plaza del Carbayedo tienes unos cuantos chigres de vino, pa tapear y tomar vinos. Tienen terraza a un parque peatonal, con columpios y tóu y hasta una panera onde atechase jejeje. Dende la puerta mires al frente y ves el Hotel Palacio de Ferrera. Subes por de lláu de él, tas na famos Cai Galiana onde dellos chigres tamién, subes todo hasta el final. Toparás una pizzería debaxo los arcos y un poco más arriba un chigre con sitiu pa tar fuera muy afayaizu que se noma Llamber,a mi gustame mucho. Una vez pasaos estos chigres sigues otro poco y tuerces a la derecha cuando veas que la calle vifurcase en dos. Ya tas entrando en el Carbayedo. Ehí ya puedes topar la Garnacha y otros cuantos alrodiu el parque que tienen terraza

A ver si vos presta, haiga salú

Fartones dijo...

Don Zuhur
h.e h.e ya yereis avanzaos pol 65....por democratizar dalgo d'aquella!! ;-)

Chela
Menos mal qu'andabes perqui pa da-y esplicaciones a Antonio, claramente pillome colo d'Aviles y eso que mas o menos eses zones conozcoles, mas o menos, lo de los culumpios rompiome :-)