jueves, 5 de agosto de 2010

El Pumarin (La Pola - Siero)

El Pumarin ye un chigrin qu'hai al fondu, pero mui al fondu de la mitica plaza de Les Campes de La Pola. Pa mi ye un de los chigres que llamo "el descansu del guerreru". Vamos, que cuando un farta, ente comilles, de tastos mas novedosos y simplemente y-apetez dir a un chigre con bona comida casera, aparca equi y'n dellos contaos colos deos de la mano (hai mas, pero digo de lo que conozco).
Esti chigre nel que se golifa la sidra (Pachu pa mas señes), sientense, los cada vegada menos, cancios y si, porque nun dicilo, tamien el fumu de les meses y la cocina. Alcuentrense tamien una de les irreductibles manes de cocinera vieya y esperta que ñegase a perder una de les tradiciones cocineriles de La Pola, la casqueria.

Ye equi onde, preferiblemente fuera si ta bon tiempu, pongome comodu n'una mesina de maera, miro pa la plaza, pido sidre y entamo a entrugar eso de "que tenemos?", por que nun hai carta, esta siempre vien n'un bloc de notes piquiñin de la mano de la cocinera (o'n fines de selmana de la mano de los mesmos camareros que siempre ayuden nos dies de mas barullu). Ella ye la que canta lo que-y queda n'esi momentu. Siempre hai pa nos (y pa tolos parroquianos) un platu fixu nel menu, pero hai qu'escoyer otru. Como siempre, dempues de escuchar la llista piquiñina, sal un "un tenemoslu claru, del otru que me cuentes". L'otru dia, dixonoslo ensin duldas, parroches fresquines (semeya un)



Sabroses, con un poco xamon fritu y pa dientro con unos culines. Una racion curiosina.
Les parroches ye una de les coses que nun m'apetez facer en casa porque queda un olorin dempues que cuesta ventilar, asina que si fuera ye tan clara la recomendacion, nun tienen dulda.

Pero'l platu estrella ye otru, un que siempre tien y que nun ye tan facil d'alcontrar y menos tan rico, un nel que ensin el una visita a esti chigre nun taria completa, les Molleh.es (con mayusucules). Espectaculares, siempre prefeutes de testura (blandines) y tastu, con esa salsina con un plizcu de tomate, pimientu y un par de guindillines pa da-y un toque.

Por el secretu d'esti platu pagarien munchos cocineros, un platu dificil porque lleva muncha "pre-paracion", munchu llimpiar y tiempu de reposu enantes de preparales (agora ya va toa xunta la pallabra) con eses manes que nun dexen una dura y con esa salsina de moyar (semaya dos)



Esto, un par de botellines de Pachu, un par de cafes y una farturina piquiñina valen 12,5€ persona. Nun ta mal. Yo seguire diendo a descansar el butiellu, ente comilles.

31 comentarios:

Zuhur dijo...

¡¡Que buen aspecto tiene ambos platos!!, incluso la patatas fritas que tímidamente muestran parte de su presencia.;-)))

Siempre resulta apetecible degustar ese tipo de platos que, como en este caso, gozan de toda la confianza en cuanto a calidad del producto y honestidad en su preparación.

Estoy absolutamente de acuerdo en que resulta prohibitivo el preparar sardinas fritas en casa por las razones expuestas.

En temporada suelo tomarlas a la parrilla en asadores; la primera vez en los comienzos de Julio, una intermedia a primeros de Agosto y la última de la temporada, la primera semana de Septiembre.

En casa suelo prepararlas al horno, en capas alternas de cebolla, pimiento verde y tomate pochados y de sardinas abiertas (descabezadas, desespinadas y abiertas). Queda un plato sabrosísimo y equilibrado.

Disponer de la oportunidad de disfrutar de los servicios de un local como El Pumarín es un auténtico privilegio que provoca una sana envidia a este su humilde comentarista.

Hapiest holidays, D. Fartón.

Reciba un cordial abrazo.

Fartones dijo...

Don Zuhur
Allegrome de velu perqui, ho!. Les pataquines sson normalines pero siempre fain bona compaña :-)
Ah!! les sardines!! prestame munchu dir a Lluanco a xintar una docenina o a cualisquier otru llau que les tengan. En casa tiramos de parrilla pa elles, habra que prebar col fornu y nun ye mala idega pa les parrochines o los ombrinos que nun tienen tamañu pa la parrilla, pero qu'al fornu igual salen prestosinos.
Don Zuhur, Don Zuhur, de xuru que por Euskadi tien sitios como esti y que los conoz, nun teo duldes d'eso y, veo que tamos d'alcuerdu, merecen la pena!!
Bones vacaciones, en una selmanina, mas o menos, desapaecere'n combate unos dies, buff...que ganes!!!

Toni dijo...

Por muy bueno que te too, solo por el fumu ambiental ya me pon un muru na puerta. A ver el 1 Xineru.

Fartones dijo...

Toni
esta comida foi fuera :-). Y si, el fumu notase sobre too los fines de selmana. La verda ye que'l otru dia tuvimos fuera porque taba perafayaizu'l dia, pero yera xueves y nun habia mas que dos meses dientro, asina que tampoco habia fumu :-). L'un de xineru los non fumadores taremos mas contentos ;-)

compangu dijo...

¡Qué difícil es encontrar un chigre donde trabajen bien la casquería! (o simplemente donde la trabajen)
Es muy extraño encontrar en Asturies locales en los que ofrezcan algo más que los callos (magníficos en algunos sitios).

Como pasó en el post anterior con la ventrisca, en este, gustándome callos, riñones, hígados, sesos..., las mollejas son mi plato favorito en lo que a casquería se refiere. Las prefiero a la plancha, pero guisadinas en esa salsa también me hacen perder er sentío.

Estoy pensando ahora mismo que “haz tiempu que nun voy a La Pola”.



Pd.: vacaciones, what's that?

Zuhur dijo...

D. Fartón, por si pudiera ser de su interés, le paso el siguiente apunte:

En una cazuela, con un chorrito de aceite, rehogar cebolla, ajo (poco), pimiento verde, calabacín y tomate, y cuando esté todo bien pochado retirar del fuego.

En una cazuela de horno poner una capa fina de la verdura rehogada y encima colocar una fila de sardinas(siempre pequeñas) abiertas (previamente descabezadas, desvisceradas y sin espina central). Cubrir las sardinas con más verdura pochada.

Obvia y previamente sal a voluntad.

Poner un chorrito de aceite y meter la cazuela en un horno caliente a 180º C, durante 8-10 min (dependiendo del tamaño de las sardinas).

Dependiendo de la intensidad del pochado de las verduras, le quedarán más o menos jugos al final.

Se puede añadir por encima (s/ gustos) un poco de pimienta negra molida.

Yo diría que una prueba no supone demasiado riesgo.

Happy..., happiest holidays!!. Heavy, boring and annoying work, go home!!!

Anónimo dijo...

Tiene una pinta acojonante esa bandeja de mollejas en salsa. No se si es porque hoy he comido poco o porque hace mucho que no las como y se me han antojado ahora sobremanera, pero creo que ahora por ellas ¡¡¡MAAAATTTOOOOOOOO!!!

PD: Un amigo de Xixón (parrilla pendiente)

Un beso a toda la familia.

Fartones dijo...

Compangu
Estes van gustate, digotelo yo, pero si les quies a la plancha na Ferrada (na Pola) ponenles o ponienles tambien pa rellambese, claro que ya nun ye un chigre...

Anonimu, nun tan anonimu ;-)
Nun maaaaates!!! pasaivos pela Pola n'un momentin que'l preciu que tienen nun ye pa matar a naide. De la Parrilla, pon el dia y'l que pueda pueda, que si non nun vamos facela nunca!! Besoossss pa toos!!!

Don Zuhur
Tolo que seyen sardines queda rexistrao nel disco duru d'esti ordenador, na parte de "recetines" ;-)

Jorge Díez dijo...

Está claro: tengo que ir más por Pola de Siero.
Parrochas, mollejas... todo cosas que me encantan pero que nunca preparo por razones apuntadas en el post. Que nos duren sitios así, por favor.

Fartones dijo...

Pues si, lo que pasa'n munchos d'estos sitios ye que les paisanes de la cocina van entrando n'años y dudo munchu que tengan recambiu. Hai qu'aprovechalos agora.
Nel Pumarin tienen mas cosuques de casqueria, riñones, figadu encebollau, callos (por esto nun me mato equi, tan bonos pero hailos meyores pela zona)...toes estes coses qu'en casa da vagancia suma. Les parroches la verda que fueron la primera vegada que les prebaremos y salieron perbien.

Anónimo dijo...

Fartones

¿Qué tal es el restaurante LA LONJA DE SANTOLAYA? Leo que es un restaurante de huerta ecológica y leo también un post tuyo de hace tiempo. ¿Has vuelto? ¿Merez la pena?

Saludos

Fartones dijo...

Hola anonimu! toi folgando nes Canaries asina que igual nun contesto en munchos dies, polo que ties suerte de que güei m'enchufe con un 2G de... pa lleer el correu. Al casu, la cabera vegada que tuve fallome un poco, eso si, yera la primera que lu veia enllenu xente y eso pa un chigre que nun espera mas de dos o tres meses pa una xintada desarma'l llocal. Direte que trabayen perbien munches coses, el tortu con picadiellu de l'anterior vegada taba de muerte. Los frixuelos de postre tan bonos y les fabes tamien (na que ver coles de mio güela pero eso debe pasanos a toos :-) ). solo trabayen con menu y'l preciu en fin de selmana ye d'unos 19€. Ye un chigre prestosu nel que me presta dir de vez en cuandu. Comida caserina a bon preciu. Casi too ta mui rico, si quies un pero a la cocina y que hai vegaes qu'abusen de les especies colo que un que nun tte pola llabor de tastos nuevos na comida de siempre pue que nun-y guste. A mi paezme un bon sitiu y'n Santolaya nun hai mas pa xintar. Toma'l vermutin en Ca Suarez que lu ponen con angostura!! salu2

Unknown dijo...

A mi no me dieron el carnet de polesu hasta que no pasé a comer por allí. A ver si me das un toque si te acercas a comer a la pola algun dia de semana. :-D

Fartones dijo...

Merp
h.e h.e dan el carne a cualquiera!!
ensin problemes colo de la comida :-)

Chela dijo...

SI HOOOOOOOOO,
MOLLEJEEEEES JEJEJE ye unu de los mios platos favoritos y n'Asturies nun topo munchos sitios afayaizos pa comeles. Soy fan de les de la Gitana en Lleón y mira per onde tan más cerca del mio llar este de la Pola. Muy buenu el post y dexuru que dexareme caer per ellí a tastiales, perque d'estos chigres según lu tas describiendo queden pocos.... y les semeyes son apeteceeres abondu!!!

Haiga Salú

Fartones dijo...

Hola Chela, prestame vete perqui. Esto ye d'estudiu, hasta ayeri nun tenia mas que 2G nel movil y agora teo, nel mesmu sitiu 3G y pueo lleer el correo y ver un paxina güeb!!! increible.
Bono, a lo que voi, ties que dir, como bien diz el mio collaciu Merp, nu-y dieron el carne de Polesu hasta nun xintar nesti chigre. Merez la pena y sobre too poles molleh.es!!!
Como dices tu...haiga salu!!

Antonio Lopez dijo...

mira farton, mira que diz esti paisanu, escribayolo nel su blog, asina, con dos coyones, quedo mas ancho que un ocho

"(Con todo mi respeto para una lengua como la asturiana que no deja de ser la forma que tenían de hablar las personas con poca cultura en las aldeas. El empeño por convertirla en cooficial o incluso en prioritaria no deja de ser patético. Una maniobra de una minoría. Otra cosa es que la mayoría de asturianos utilicen con normalidad giros y palabras propias, pero siempre dentro del contexto del castellano o español. Ya sé que decir esto no es políticamente correcto y que más de uno me va a lanzar sus venablos, pero mi familia paterna es asturiana desde tiempos inmemoriales y por tanto creo que puedo decir lo que pienso al respecto. Curiosamente una buena parte de los radicales bablistas, los defensores a ultranza de la "llingua", los que quieren imponerla sobre el español, no tienen apenas raíces en Asturias. Su intención es más bien sacar tajada de todo esto.)

De Carlos Maribona (Enviando 08/08/2010 @ 11:06:48)"

Fartones dijo...

bono, bono. Lo qu'hai qu'aguantar. En fin, podria dedicase a falar de comida que ye de lo que se supon que sabe, anque sabe una mierda, el vive d'ello y yo non del asturianu...Aterrizar de les vacaciones y alcontrame con esto...madre mio

Antonio Lopez dijo...

ya ves nin
el que ñacio allumau morre allumau.
lo meyor lo de la poca cultura, h.a h.a h.a, esti home va matame de la risa.
ala tá mañanina y tal, radical bablista, polo menos saques tajada d'esto h.e h.e
ye pa morrer :-D

Anónimo dijo...

Pero bueno, fartón, nun lo andes contando por ahí, ho, que se va a llenar el Pumarín y ya cuesta bastante cenar un fin de semana.

Toni, no creo que te gustara el sitio, pero doy fe que les mollejes y el fígado encebollao tan buenes de verdá. Y lo que más presta ye luego pagar......

Avelino

Fartones dijo...

Lolo
Home, l'asturianu ye una forma de cultura como la sidre, los bailles rexonales etc... Nel fondu too sal de les aldees porque yo nun conozco dengun llagar en meta d'uvieu na casa de naide...contestaria y diria dalgo nel so blogue, pero ye lo que ta buscando, pa que? ca un coles sos idegues y sigo diciendo que les sos opiniones me tiran del...vamos, que si nun-y faigo casu pa xintar, que ye'l cuentu del que el vive..pa que me voi faceme mal cuerpu cola opinion de lo que nun sabe?

Avelino
escaposeme, ho, ye que merecien un post, dalgo asina como la casa'l parque en Xixon, escaposeme :-) nun volvera a ocurrir, h.e h.e

Toni dijo...

Tienen en Hirpercor un vinu de Cangas que yo sepa ye el primeru etiquetao n'asturianu. Ye el Llumés 2008 de bodegas Obanca fechu con cepes centenaries de verdéu tinto y criau 9 meses en barrica. Cuesta 4,15€ solo, en botella borgoñona y tien una presentación de calidad y muy cuidada la etiqueta.
Habrá que da-y un tientu.

Antonio Lopez dijo...

esti home esbabaya en pasau, no en presente
fai una milenta d'años diu yo q tamien falarian n'uvieu, tomarien mas sidre y nun vestirian como lo faen agora de punta'n blancu, anque eso nun ta clariao del tou :-D

Fartones dijo...

Lolo
h.e h.e, lo que queria dicir ye que la xente nun pue tener llagares nos pisos, asina que dientro de la cultura del fartase son les aldees les que conserven munches coses, asina que tanto llamar aldeanos a los que falamos asturianu...Pues eso, somoslo, poro nun ye un insultu :-)

Toni
Conozco'l tema incluso creo que tuvieron problemes col conseyu regulador de la Tierra de Cangas col tema, anque'l final dixeron que non los almitieron na esposicion de vinos porque nun cumplen coles condiciones del Vino de Cangas y non por etiquetar n'asturianu. En cualisquier casu, tolos vinos d'elli merecen una preba, dempues veremos :-)

Antonio Lopez dijo...

home, ye que nun ye lo mesmu aldeanu, que yo soi el primeru y orgullosu d'ello, que xente de poca cultura, que tamien lo soi, dexuru, pero eso ya nun me presta que me lo esbabayen al focico ;-)

amas toi agora per estresau, cagon les pites de grau, estes guah.as nun quieren desayunar güey :-(

Toni dijo...

Pues el Llumés 2008 vien con la contraetiqueta de Vino de la Tierra de Cangas así que los del conseyu regulador tan un poco mazcayos.

Jorge Díez dijo...

Yo también tuve noticia de esos problemas con la etiqueta y era por etiquetar en asturiano. Al final, por una vez y sin que sirva de precedente parece que usaron el sentido (poco) común y evitaron una guerra innecesaria y perjudicial.

Sobre la opinion de Maribona ya dejé un comentario en "Ca Lolo" y no voy a dedicarle(s) un minuto más, que no lo merecen pero seguramente lo buscan.

Fartones dijo...

Tony, Jorge
hubo unos piques que llei en asturies.com y al final se que'l conseyu regulador fixo una carta n'asturianu diciendo que nun taben escontra l'etiquetau y blablabla...vamos, menos mal que usaron el sentidu escasu esi al final :-)

Antonio, Jorge
Perdonaime, llevo unos dies de "folganza" pero colos dos neños (coses del calendariu escolar) y nun me conecto casi na a dengun sitiu (tengo abondo pa mi!!) de toos moos de Maribona ye lo qu'hai y nun merez la pena segui-y la corriente a esi puntu

Anónimo dijo...

¡Hola Fartones!

Lo he leído hoy en Terra, el titular era GASTRONOMÍA DELUXE en alojamientos rurales. Te mando de avanzadilla para que lo compruebes y nos digas si merece la pena una visita o no.

Saludos


Finca Casa-Ana
Cabritón, 33314
Tel. 985 89 30 96
Argüero Villaviciosa. Asturias

El concejo de Villaviciosa y otros aledaños de la llamada comarca de la Sidra están poblados con numerosas construcciones tradicionales en forma de hórreos y paneras, por eso te recomendamos esta casar rural cuya propietaria Ana Isabel sin ayuda de ningún decorador ha sabido crear un alojamiento rural acogedor.
Nada más entrar divisarás un jardín de césped y flores entre sus muros de piedra, en cuyo centro destacaremos el pozo del cual se abastece la casa. Te encantará la parte de abajo destinada a cocina y salón, que aún conserva las vigas de madera de antaño. Cuenta su propietaria que los pontones travesaños los sacaron de un barco de desguace. Para acceder a las habitaciones contamos con una escalera de madera que Ana eligió. No te pierdas la decoración de sus baños, los lavabos, los juegos de desayuno que pertenecen al taller de Trisquel de su vecino Severino García que con gran empeño ha creado este alfar para crear piezas decorativas para casas como la de Ana.
Para los amantes de la gastronomía está casa conserva la trébade sobre la que se cocinaba en la lumbre de los hogares asturianos, también dispone de los ganchos donde se colgaban las ollas o potes, donde se guisaban las fabes. Nos encantan sus chocolateras, los molinillos de café y todos los adornos emblemáticos de esta posada.
Otra de las motivaciones para acudir a este rincón con encanto, es que nos enseñan a cocinar fabes y arroz con leche, siempre previo aviso a su propietaria.
No te pierdas esta alternativa original para disfrutar de una auténtica casa rural donde la gastronomía de la zona será la protagonista, las fabes y arroz con leche te esperan en Casa-Ana.

Fartones dijo...

Hola Ana.
Saber se onde tais lo que nun sabia yera que tabeis de reformes. En cualisquier casu si se me da la ocacion pasare a prebar les fabes a ver. Encantau de ver cares nueves perqui.

Fartones dijo...

por ciertu, el domingu pasau acompañe les molleh.es con una llingua estofao que taba pa rellambese. Pa los vinicolas decivos que como taba col mio pa pidio un vinu y tenien un Viña Pomal reserva especial 2004 por...16€ que foi lo que bebimos. Nun ye chigre de vinu pa mi, pero tamien lu teneis a bon preciu