miércoles, 5 de mayo de 2010

Don Pedro (Monforte de Lemos-Lugo)







Dempues de la decepcion del O Grelo y dar unes vueltines per Monforte, apetecionos dir a cenar tranquilinos al Parador. Viendo lo rico que taba'l desayunu (eso si, baxai enantes de les 10:30 porque nun reponen gran cosa a partir d'ehi), mal nun podriemos cenar y l'atencion ya sabiemos que diba ser bona. El Parador ye un monasteriu empicorotau nel centru de Monforte a la vera de la torre de "Monte Forte". Como monumentos nacionales les dos coses puen visitase y'l Parador merez especialmente la pena (el patiu ye perguapu).

Nel restaurante, llamau Don Pedro, la mayor parte de les meses tan cerquina de les ventanes, anque esto ye mas d'afayu personal que nun d'esfrute de les vistes (un monasteriu nun va tener megaventanales, claro ta).

Como imaxinabemos, el desayunu nun dexa ser d'autoserviciu, l'atencion foi otra cosa, profesional y cercana, afayaiza y nada agobiante, lo que siempre presta pa poder cenar a la to bola.

De detalle la casa punxieronnos unes cigales plancha con vinagreta que nun taben na mal (semeya un). Cigales grandines que de tastu nun pasaran a la hestoria pero que como detalle agradecense pa entamar una bona cena.

Al centru tiremosnos pol pulpin a la brasa. "Ñam, ñam, hummm, ta bono!!". Perbono diria yo, amas de ser una racion xenerosa. Puntu perfeutu, nin blandu, nin duru, si acasu tirando a un plizcu duru que ye como mas me presta y esi tastu a pulpin bien defniu y mariñan (semeya dos).

Como tenia una zuna tremenda cola xata galega (semeya tres), nun m'entrugueis pero taba antoxau del too, y tres del expediente X de la nuechi antes, tenia que facelo, tuve que pidila. N'esto llego'l sollombu preparau como me presta, vuelta y vuelta, colos tres colorinos famosos, tienru, el tenedor temblabame na mano, pero metilo na boca y... ¡tenia tastu! sabia a xata!, de la bona!. Bien, bien la cena ya taba arreglao del too. Dicir que los pimientinos del padron taben perobonos y que les pataquines nun me prestaron na a pesar de la pinta (taben cocies y dempues frites y asina nun me gusten).

Pel otru llau de la mesa decidieronse poles vieires. Si yo taba d'antoxu cola xata que dicir de la muyer, zamburiñes el primer dia y vieires el segundu. Preparaes con un poco de tomate y un gratin de fornu taben bones, anque nun tan bones como les zamburiñes del O Grelo, si que dicir que foi un platu prestosu (Semeya cuatru).

Pa fina, cosa raro en nos, toco postre, el culant con xelau dalgo (nun m'alcuerdo del dalgo porque creo que nin lu prebe), dulce de naranxa arreglando'l fondo y frutes. Rico, vamos prestonos asgaya (semeya cincu).

Como taben en plena renovacion de la carta de vinos el metre cantonos los que tenia al entamu la cena y recomendonos un que gustonos munchu. Cillar de Silos Crianza 2006. Un Ribera del Duero abondo interesante con una gran calida/preciu que cumplio perfeutamente na cena. Un par de cafes con xelu y, colos vinos dulces paso lo mesmo que colos normales, tenien dos y decidimosnos por prebar un exxperimentu, creo que gallegu, llamau Maria Castaña, vinu macerau con castañes que nun taba mal anque prefiero los mio PX, claramente. La cuenta resulto ser de 44€ por cabeza, que visto lo xintao, teo de dicir que mos sorprendio'l preciu, pa bien, claro.

Con esto finen les nueses andances pela tierra del Mencia. La siguiente ya ye mas cerca, en Mieres del Camin.

15 comentarios:

compangu dijo...

Esto ya ye otru cantar, que diz la mío güela.

Juer, con el detalle. No sería de calidad suprema, pero poner de aperitivo una cigala (y encima de buen tamaño) ya predispone.
Y el resto, sobre todo el pulpo, tiene pintaza.
Ahora te empezarán a criticar los enemigos del solomillo, pero ya sabes que tienes un apoyo en mí, jejeje.

Por cierto ¡¡¡conozco el vino!!!! Lo probé hace un par de años, y creo que es de los Riberas del Duero que (-más-) me gustaron, que ya es mucho decir.

Fartones dijo...

Que rico'l vinin. entovia merque una botellina y bebila'n cas l'otru dia. Prestome y eso que nun ye un "super-clase", pero gustome munchu.
Del sitiu lo que dices, la cigala nun la pidimos, ye mas quedemos mirando pa ella con esa cara de "y esto?" y'l pulpin foi lo meyor ensin dulda alguna. A mi gustome mas que'l afamau de O Grelo, pero como solo ye una visita a ca un, de xuru que va Jorge a Monforte y tien una opinon diferente :-)

Jorge Díez dijo...

¡Eh, eh, eh, que te estoy leyendo!
Pues no sé qué decirte pero visto lo visto me parece que, cuando toque, le comeré la cabeza al colega y tiraremos para Don Pedro. Aunque sólo sea por ese pulpo. Suscribo lo de pintaza que apuntaba Compangu (¿Se nota mucho que nos gusta?)
Eso sí, seguro que escojo otro vino, aunque tengan la carta en construcción, próxima inauguración, derribo inminente o lo que fuere ;-) Ya sabes que Ribera y yo...

Jorge Díez dijo...

Y ya puestos, aquí es buen sitio para recordarlo también. Día del llibru n'asturianu. Hagan su buena acción del día, hombre.

Merquen dalgún. (Que sííí, que tamién los hay de bébora, de xintar y delles coses.)

[Advertencia: la literatura puede crear adicción y ser contagiosa. Practíquela sin ninguna profilaxis, que Asturias se lo agradecerá.]

Fartones dijo...

Efeutivemente!! dia del llibru n'asturianu!! si y si, con descuentos asgaya!!
Eh!! eh!! nun se onde llei que'l don Pedro nun yos-gusto y comentaben que teni que dir a O Grelo. En fin, vais a los dos como fice yo y salis de duldes :-)

Pululanta dijo...

Vaya pinta que tiene todo,aysss!!

La verdad es que yo tambien flipé con el "aperitivo", vaya pasada...
En Galicia se sigue comiendo de miedo, es increible.. De mi estancia por terras galegas recuerdo que podias entrar en cualquier sitio al azar, ya fuese tasca o gran restaurante, que siempre comias de lujo y por poco dinero.

Es una suerte que siga siendo asi, y tenerlo tan cerca!

Fartones dijo...

Puluanta!! que tal muyer?.
En Galicia hai munchos sitios pa xintar perbien a baxu coste, pero equi tamien. Dende llueu nel norte la peninsula xintase bien en casi tolos llaos :-)

compangu dijo...

Primera etapa del calvario: Pontevedra.

Empanada de Trankimazin, por favor.

Fartones dijo...

Compangu
Vilo, vilo....igual equivocome, pero preferia'l Pontevedra al Ejido o, sobre too...al Alaves...Dexa dellos pal final...si llegamos!!!. Agora que los collacios del Sporting tan dandome como pal zorru (ye que crecense bobu y mira que l'Uvieu baxo con 42 puntos), si xubimos tenemos un añu mas pa aguantalos, pero como nun xubamos tenemos que gachar les oreyes otra vegada y dempues de tantos años esto ye insufrible ya!!! ;-)

compangu dijo...

Ayyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!

Toy que no me tengo.

Y tovía queden diez hores

Fartones dijo...

nin mentalu compangu, nin mentalu...madre mio y con suerte son 6 partios asina, nun nos queda na. Si too va bien los primeros partios del mundial nin m'entero d'ellos mirando pal "mundialin" nuesu....

Fartones dijo...

Compangu, collaciu, crei que dibemos sufrir, pero visto lo visto igual nun pasamos del domingu que vien...en fin, a ver que tal dasenos el Carlos Tartier

compangu dijo...

Ya te digo.
Lo del sufrimiento lo llevamos en los genes.
Ahora queda saber si nos queda por sufrir un partido o cinco (aunque como esto siga así, yo no llego al cuarto -si lo hay-).

Fartones dijo...

Eso ye lo que te dicia, col cachu partiu que vi (menos mal qu'a meta de la segunda parte la peque decidio que nun aguantaba mas y que-y punxera Pcocyo, porque'l coral nun me daba pa mas) nun se yo si pasaremos del domingu...ayaya y entovia queden 5 dies...

Fartones dijo...

Triste dia pa los uveistes...güei nun toi pa escribayar na. Otru añu sedra, felicidaes al Caudal. Desgraciadamente veremosnos l'añu que vien.