domingo, 7 de marzo de 2010

Adega do Ribatejo (Lisboa-Portugal)



Nes dos caberes selmanes ando como Matt el viaxeru de los fraguel polo que teo esti mundiu de los blogues y les fartures un tantu abandonau. Eso si, por una temporadina ya tuvo bien.
Facia cuatru años que nun diba per Lisboa (si cuatru, como pasa'l tiempu) y tuvo que ser pa trabayar. Ya sabeis qu'estes coses son asina, vas a tiru fixu porque nun ties tiempu pa dedicate a recorrer Lisboa otra vegada, mas que pa les cervecines de la nueche pel Bairro Alto, lo que ye una pena colo qu'a mi me presta esta ciuda.
Alcontre'l mio "O Farta Brutos" igual qu'entos, cola mesma Dourada a la Portuguesa pola que nun pasen los años (creo que'l bacallau al "braz" nun desentonaba pa na) y'l mesmu señor Oliveira al "cuidado" del chigre.
Pala nuechi tenia que facer una visita a la "Adega" a ver si siguia nel mesmu sitiu y elli taba. La cocina ta bien (nun ye pa tirar cohetes, pero ta bien) y si vas a Lisboa hai que sentir el Fado y yo suelo fuyir de sitios de guiris con neones (anque equi seya un guri mas). Nun se, ye como dir a Sevilla y que te lleven a un tablau enllenu xaponeses.
L'Adega do Ribetejo ta'n meta d'una d'eses cais tan tipiques del Bairro Alto estreches y na remocicaes, que tienen l'encantu de lo vieyo y decadente y'l olor a sardina frita n'esquines a pesar de que ca dia haiga mas bares de copes. La diferencia de l'Adega colos demas (de xuru que tien qu'haber mas d'esti tipu en Lisboa) ye que tamos en "una casa de fados" con parroquia portuguesa y guiri, enllenu hasta la bandera onde los que canten son los de llocal, dende la dueña hasta la cocinera. En fin que ye un sitiu prestosu nel que pues sentir fados y xintar decentemente ensin pensar que yes guiri total.
Llocal piquiñuco coles meses pegaes una a otra (cuidadin, eso ye asina nel 99% de los chigres y restaurantes del Bairro Alto, tipo parisin) nel que-y pues pinchar el bacallau al de la to vera. Atencion agradable y fado continuu de fondu.
Pa entamar tomemos una ensaladina de les normales (semeya un) pa enfrescar un poco. De segundu tiremo pol bacallau "asao" ente comilles porque quier dicir "un poco fornu, un poco plancha" (semaya dos). Bon trozu de bacallau, bien desalao con unes pataquines cocies tipo "papa arruga" canaria. Un plizcu d'aceite d'oliva, perrexil y a correr. Rico. El mio compañeru escoyio pexe espada, bona racion de la que dixo que taba bien.
Reguemoslo too con un "Alvarinho", mas frutosu que los gallegos y con menos graos, pero bono :-)
Los precios ya nun son los de fai cuatru años, pero teniendo'n cuenta que ye una capital europea y sumando dos cafes con xelo, los 34€ por cabeza y con fado danse por bien emplegaos.
Equi vos dexo un cachu video de la dueña del llocal (foi la mesma que nos tomo la nota y que 10 minutos dempues taba dandolo too). Nun se como da-y la vuelta al video...cagüen nel mio mantu :-)

19 comentarios:

Jorge Díez dijo...

¡Ahí, campeón! Te has superado, con vídeo en vivo y todo :-))

En serio, menuda saudade me entra al leer esto. Puede que pase desapercibido por discreto, pero para mí este es firme candidato a post emotivo del año.

Zuhur dijo...

Aspaldiko, D. Fartón!!, estaba yo esperando un post con sus vivencias por Hannover y aparece en Lisboa.

Muy bien y enhorabuena por que, al menos, parece que ha disfrutado del merecido descanso post laboral.

No se como prepararán esa receta, diría que una variante de la de "bacalhau assado com batatinhas ao murro" en la Adega de Ribatejo, pero a mí, cuando está plenamente conseguida, es una de las que más me gustan junto con la del "bacalhau ás natas".

Por si no lo conoce y no le desagrada un licor con sabor, relativamente parecido al vermout, le recomendaría para la próxima ocasión una degustación de unas "ginjinhas" y unos "eduardinhos".

Son muy típicos en la Baixa.

La ginjinha (24% vol.)está compuesta por: aguardiente, guindas, azucar y canela, fundamentalmente, aparte de otros pocos aromatizantes secretos, durante cuatro meses en reposo.

A mí la que más megusta es la Sem Rival, que está en R. das Portas de Santo Antao, 7. La Registada (Espinheira), a 50 metros de la anterior, creo recordar que en el Largo de Sao Domingos. Esta última tiene un letrero a la entrada que dice: "Es más fácil agarrar diez estrellas con una mano, hacer que el sol se enfríe y reducir el mundo aun engrudo, que encontrar una ginjinha con más virtud que la Ginjinha Espinheira". No obstante, a mí me gusta más la anterior.

Cuando haga la petición de consumición, le reguntarán si las desea com elas ou sem elas; es decir con guindas o sin guindas en el vaso.

Para tomar eduardinhos creo recordar que la zona de la R. do Liceu era la más recomendable.

Mi fado preferido es Lágrima de la inigualable Dulce Pontes.

Muchas gracias por su entrada D. Fartón, ha supuesto la entrada de una dulce brisa en mi corazón.

Y en cuanto a saudade, mi siempre preciado D. Jorge, creo que le puedo igualar, si no superar, mediante muchos años de muy gratas lembranças.

Fartones dijo...

Jorge
home, nun sedra pa tanto!! equi el que escribe bien yes tu!!. Ye que polo que mas pena pase foi por nun tener tiempu de caleyar Alfama y'l Bairro Alto con tranquilida. A mi Lisboa paezme una de les ciudaes con mas encantu de les que conozco, anque ya sabes que la xente o la odia o y-encanta.
El video nun teo un editor perqui pa poer da-y "la vuelta", en cualisquier casu diba vese munchu al ingles de la cerveza :-) asina que solo yera pa sentir un fado un cachin.
A ver si agora que toi "en casa" pue lleer lo que vais posteando los demas!!

Fartones dijo...

Don Zuhur
Paez que tabemos escribiendo el comentario a la mesma vegada, porque'l suyu nun taba fai 5 minutos :-)
Ya toi en casa, pero nun se me va escaecer tomar eses guindes y esos Eduardinhos la siguiente vegada que me pase perlli. Ah!! los fados, nun se pue entender Lisboa ensin esi aire, a veces triste, a veces non, pero siempre de señalda...Bon enllaz el que me dexa!

compangu dijo...

Con un poco (realmente con bastante) en breve se puede dar mi primera visita a Lisboa.

Tomo nota del lugar. No soy muy amante del bacalao, pero donde fueras...


D. Zuhur,
si al final cuadra el viaje, recibirás mis súplicas y peticiones; pues se nota que controlas bastante la zona.


Pd.: La factura del masaje en las cervicales ¿te la envío a casa o te la doy la próxima vez que nos veamos?

Fartones dijo...

Compangu
Hai un mundiu de cocinha portuguesa amas del bacallau, pero que dulda qu'hai que prebalo polo menos. Nun dexes d'apuntar el "O Farta Brutos" (tan mui cerquina l'un del otru) y por supuestu, fai casu a Don Zuhur como primeres opciones que ye'l que se lo tien currao :-)
Lo de les cervicales ye culpa mio :-), nun lleve el famosu coxin inflable palos aviones h.e h.e

Zuhur dijo...

D. Compangu, soy un gran admirador de Portugal y aún más del pueblo portugués, por lo que Lisboa, precisamente, al no quedar ya en ella demasiados alfacinhos nunca fue muy de mi devoción, si exceptuamos a Baixa e Rossio, Alfama e o Bairro Alto, donde últimamente cenó D. Fartón

Sentimentalmente me atrae mucho más Oporto que Lisboa; quizás por aquello de la equiparación de que Lisboa es a Madrid lo que Oporto es a Bilbao.

La inmensa mayoría de mis viajes a Lisboa fueron por motivos laborales, por lo cual mi situación resultaba, casi de contínuo, muy similar a la de este último viaje de D. Fartón: algumas Superbocks, algumas ginjinhas, alguma zapateira, alguma das 2000 receitas portuguêsas de bacalhau, vinho branco verde e um bocadinho de queijo da serra.

D. Compangu, hace ya más de ocho años que no visito Lisboa, de todas las maneras y como no podría ser de otra manera, quedo a su disposición.

Fartones dijo...

Don Zuhur
Oporto ye la gran asinatura pendiente, tendre qu'arimame porque a tou'l mundiu y ta prestando...tamien conozco Guimaraes, perguapu el pueblu :-)

Fartones dijo...

Por ciertu, que si lo de Lisboa nun dio pa munchu, En H.anover si que casi a na. Polo menos el "chigrin" nel que finemos toles nuechis taba perbien.

Menchu dijo...

Estimados amigos
Hemos visitado vuestro blog y estamos muy interesados en haceros una propuesta.
Mi mail es menchu@extremacalidad.com
Si sois tan amables me enviáis vuestra dirección y contactamos.
Un saludo.

Zuhur dijo...

Si la verdad es que Guimarães es un pueblo bonito y con mucha personalidad, así como Braga, Viana do Castelo, Viseu, Aveiro y su ría (la Venecia Portuguesa), Figueira da Foz, Coimbra... y tantos más en los alrededor de Porto.

Muy cerca, Matosinhos (podríamos decir el puerto pesquero de Porto), tiene la mayor acumulación de restaurantes para comer frutos de mar y toda la gama de los mejores pescados: linguado português (una delicia), cherne (mero), robalo (lubina), dourada, etc, etc.

Fartones dijo...

La vegada que tuvimos en Guimaraes nun pudimos dar mas vueltes que pel pubelin (la neña yera mui piquiñina y punxosenos malina) asina que quede con ganes de dar vueltes alrodiu. Don Zuhur, ye Vd una constante fonte d'informacion :-)

Jorge Díez dijo...

Sin duda sus lembranças superan a las mías, D. Zuhur. De hecho, mi saudade es portuguesa en general, no lisboeta, ya que aún no he visitado Lisboa. En lo que sí coincidimos es en la devoción por Oporto. El norte hasta ahí y la pequeña "isla" lingüística de Miranda do Douro son mis motivos particulares de querencia.

En cualquier caso, centrarse en los detalles de los pequeños sitios "fuera de ruta" que a uno le hacen sentirse menos extraño es lo que me lleva a valorar tan bien este post de nuestro Fartón viajero ;-)

Fartones dijo...

Munches gracies Jorge.
Nunca tuve en Miranda y mira que-y teo cariñu "remotu" al sitiu. Portugal, tan cerca pero tan lloñe

Zuhur dijo...

D. Jorge, estoy totalmente de acuerdo con sus manifestaciones anteriores. Quizás esta y otras entradas similares, así como el formidable talante de sus comentaristas, sea ese el motivo por el que me sienta cómodo en este blog.

Todavía recuerdo un, presumiblemente, agudo comentario de uno de sus "compas" Diletantes, que decía: Buenas andanzas Jorge, eres nuestro Labordeta bloguero.

Si consideramos que intentar conocer, degustar, evaluar y divulgar la actualidad gastronómica de restaurantes de entorno más rural es un arte, no hay duda de que vuecencia, en ese sentido, es el más se merece el entorchado de diletante.

Adjunto le enlazo el blog de un fronterizo, por si pudiera ser de su interés.

D. Fartón, Miranda do Douro es un pueblo portugués, que todavía no conozco, y que en mi humilde conocimiento, la más señalada de sus características es que su "habla" resulta de difícil comprensión para la generalidad de los españoles y, lo que es mas curioso, para los mismos portugueses.;-)

Fartones dijo...

Don Zuhur
en Miranda? una fala distinta y oficial?...cuala sedra? ;-)
Esi enllaz hai que tenelu en cuenta pa les proximes visites a la zona.

Compangu
Creo que nel post queda abondo claro, pero por si acasu, la xinta n'esti sitiu nun ye la principal causa pa dir, eso nun quier dicir que seya mala :-)

Jorge Díez dijo...

Muito obrigado, D. Zuhur. Por su valoración de mis humildes crónicas y por el interesante enlace.
También desde tierras de Salamanca, muy queridas para mí, he hecho aproximaciones a Portugal. Otra zona muy recomendable.
Y no quiero revolver tópicos pero, cuando algunas veces miramos a ese país como a un vecino pobre, tengo curiosas anécdotas sobre su cortesía para entendernos en nuestro idioma y la grosería española para casi exigir que hablasen en él. O incluso una relativa a la ordenación del tráfico bajo una lluvia torrencial con resultados bien distintos a cada lado de la raya ;-) Pero mejor quedarnos con buen sabor de boca. El de sus cafés o sus dulces, por ejemplo.

Zuhur dijo...

Obrigadinho eu, meu prezado Mestre.

Han sido más de 25 años de periódicas visitas al vecino país luso, con anécdotas en núcleos rurales tan conmovedoras y emotivas, que recordarlas todavía me producen una profunda emoción y saudade.

En lo referente a su café expreso, tiene toda la razón D. Jorge, su estandar es muy, muy bueno. En lo relativo a los dulces, creo que no he propiciado las oportunidades necesarias para poder establecer un criterio solvente.

Fartones dijo...

Jorge, Don Zuhur
En seriu, toi d'alcuerdo con vosotros. Lo de los dules nun se, solo prebe los famosos pasteles del barrio de Belem y taben ricos, pero yo nun soi llambion y nun me llamen. Agora, el cafe ta bono hasta nel pior de los sitios :-)
Y dende llueu, tolo que puea dicir de l'amabilida portuguesa quedase curtia, que xente!!!, ye malo dicir xeneralidaes, pero ye que son como son de caldios. Mira que Lisboa (Lisssssbuooa pronunciando como ellos ;-)) ye grande, pero ye como tar en casa y que dicir de Guimaraes onde tou Dios nos facia la fola porque llevabemos una neña de 4 meses, la güesped mas piquiñina nel momentu de la Pousada, por nun falar de los mios ex-vacinos y vieyos amigos de la infancia. Volvere y volvere mil vegaes a Portugal y nun me cansare :-)