miércoles, 21 de marzo de 2012

La Gruta (Uvieu)




La Gruta ye un d'esos sitios d'Uvieu qu'agradecio un cambiu de rumbu. Un sitiu que diba tocar fondu foi recuperando nel par de caberos años gracies al nuevu propietariu, el dueñu de La Venta del Xamon, que volvio a recuperar una cocina que nos sos tiempos foi de les meyores d'Uvieu.

Hai vegaes nes que lo que menos t'apetez ye complicate la vida y mira, por circunstancies de la mesma, esi dia taba percerquina y arimeme a xintar colos mios pas y, como digo, ¿pa que complicase?, pa na, asina que dionos por dir a La Gruta en plan tradicional. Dos de fabada pa tres persones y puntu; y menos mal que pidimos dos porque la verda que daba pa cuatro.

Nunca me dio ma por xintar fabada fuera de casa magar que munches vegaes lo facia, por eso de la comparanza ente la de casa y la de fuera, que siempre ganaba la de la mio güela. Pero, como por desgracia fai mas d'un añu que la probe nun ta pa facemela los domingos, acabaronse les mariconaes. Si un dia m'apetez, pues fabada que te crio.

La de La Gruta ye una fabada que vien a plazos como les hipoteques, pero que da munchu mas gustu. Per un llau tienes les fabes y per otru, el compangu. A mi, personalmente, prestame munchu mas que te too xuntino de la que vien, pa que la grasona (si, esa que ye perbona pal colesterol y tan mala pa un) notese nel caldin, pero en cualisquier casu a esta fabada y sienta igual de bien lo de venir xuntina de mano o de si lo amestes tu nel platu.

Fabes tienres, grandes, mantegoses, sin desfacer, de les que entren soles, y un companguin de primera (sobre tou la morciella que me presto asgaya) fain un platu redondu.

De compaña el vinin de la casa, un Conde Real Agrado crianza 2007 que cumplio perfeutamente y que tien un puntu de la "Comarca la Sidre", porque o los mio informantes m'engañen o la bodega ye propiedad de Sidre'l Gaiteru.

Prestosa xinta, fabada pa repetir, y de la que nun conozco el preciu, un entovia tien pas a los que da-yos besinos :-)

11 comentarios:

compangu dijo...

No sabes la alegría que me das. Además por doble motivo.

Primero porque me habían llegao comentarios de que La Gruta iba en picao hacia la decadencia absoluta, con problemas de la propiedad y demás rollos.

Y segundo, y más importante, porque siempre estoy con la misma cantinela: En Oviedo (ciudad, no concejo) hay muy muy pocos sitios donde disfrutar de una buena fabada en condiciones, con su grasita y tal y tal.
Que en La Gruta tengamos esa posibilidad es un notición.

Fartones dijo...

Home, mal taba de la que l'agarró Amado, yo últimamente sentía Lo contrario. Nun te se dicir otres coses, pero la fabada ta bona. Pero bien más "light" al venir col compangu aparte. A mi prestome

Fartones dijo...

Home, mal taba de la que l'agarró Amado, yo últimamente sentía Lo contrario. Nun te se dicir otres coses, pero la fabada ta bona. Pero bien más "light" al venir col compangu aparte. A mi prestome

Jorge Díez dijo...

Hombre, vuelta a los clásicos ¿eh? Me alegra saber que la cosa remonta, aunque no lo tengo tan claro. Mira que tengo La Gruta cerca de casa y hace mil años que no voy por tantos altibajos como tuvo.

AsturTaninos dijo...

Yo la verdad tambien hace mucho tiempo que no me paso por alli.

Fartones dijo...

Oye pues nun se, a mi dicenme que Si y la verda que la fabada taba bien. Si'l restu de la comida ta igual tien que remontar :)

pululante dijo...

Hombre. Digo yo que si lo cogió el de La Venta del Jamón eso es una garantía. Hay que ir a probar.

Fartones dijo...

Pues si, Pulu, garrolo fai un o dos años Amado, a ver.

Anónimo dijo...

En la planta baja instalaron un inchable para niños, y para los fines de semana, mientras los peques juegan, no esta nada mal para ver partidos en pantalla gigante, y pedir alguna de la gran variedad de tapas que ofrecen.

Jess.

David Castañón dijo...

Tuvi una boda hai 1 añu y la xinta foi perbona. Y eso que too'l mundiu falárame permal daquella de la Gruta.

Yo tamién soi de los que nun suelo pidir fabada, porque como la de mamá (y agora tamien la de la suegra y la moza hehe).

Pero nun voi perdonate una cosa: dalcuerdu qu'el compangu tien de dir xunto la fabada, pero pa xintalu ha d'abrise un cachú pan en forma bocadiellu, untar un cachu tocín (blancu a poder ser), dempués la morciel.la y darréu'l chorizu pa facer el meyor manxar del mundiu.

Cagonmimantu, ya toi sollinguando ...

Fartones dijo...

Hola jess, yo nun vi hinchables, claro, que nun taba'n mou fios y nin miré. Pero Ye bona idea too aquello que dexe lliberta a los pas un munutin. Afayate más perqui!
David, nun se Si dicir esto, pero que cabron! Pues nun Lu fixe xq tripiti de fabes y tenía la fartura'l mes dempues! Agora tengo una fame que Dios tirita y solo lleer esto pongome a naguar!