sábado, 26 de octubre de 2013

De Pinchos per Valladolid (Valladolid - Castiella)



Nun conocía yo Valldolid en profundidá (tampoco voi dicir que lo conozca agora) pero fai poco pasemos ellí un fin de selmana y dionos un pucuñín más de tiempu a patealo y desubrir rincones como L'Antigua, la zona la Catedral, el museu de la ciencia, los paseos xunto'l Pisuerga..., en fin una visita más en condiciones que dexó, como non, coses nel tinteru (como'l museu de les escultures policromades) y la impresión xeneral de que la ciudá nos gustó abondo.

Una de les coses que tien Vallaolid a la hora de fartase (amás del llechazu, claro) ye la fama de salir de tapes y pinchos, una especie de Bilbao en Castiella. Tengo que dicir que currenselo muncho, pero que mira, el mes enantes de venir equí tuvimos en Bilbao otru finde y...les comparances son odioses, Valladolid ta a un gran nivel, pero entovía nun llega (pa mi, ¡eh!, pa mi) al de Bilbao, eso sí, ensin ser barata, yelo más que Bilbao, ehí gana.

De tolos pinchos y bares prebaos (munchos tengo dicir y con guía personalizáu el sábadu nuechi, jeje), Vino Tinto, la Taberna del Herrero, Vino Tinto Joven, El Corcho...voi destacar tres que pa mi tienen los pinchinos más ricos y orixinales. Atención, que nun voi falar de sentase nel chigre a cenar, sinon de tpaeu y pincheo nos mesmos, que dempués habrá xente que se lleve al engañu que igual la esperiencia nun ye la mesma.

Casa Jero

Nun tengo denguna semeya del sitiu, al menos qu'alcuentre, igual ye que
despistome el vinu.
Un de los sitios que se presenta al concursu de pinchos anual de la ciudá y que n'entrando apetezte pidir de too. Nomes imaxinativos de tolos pinchos. Ricos el Zapateru y el de gambes. Y nun prebé nin la 50 parte de los qu'había.

Los Zagales (almiten tiques)
Varies vegaes ganador del campeonatu de pinchos tamién a nivel llocal y de prestixu a nivel nacional, esti ye un chigre que nun podéis perdevos.

El sumun llega col Tigretostón. Pan prietu fritu enllenu con cebolla colorada acarambelizada, creo que quesu, el tostón que y-da'l nome y morciella. Perbonu. Endolcau n'un plastiquín como si fuera una Pantera Rosa de cuando yeremos guajes. La verdá que merez la pena.


El otru que prebemos foi el de Chipirón rellenu. Rico y prestosu, menos que'l tigretostón, pero espectacular de presentación. Ye como un chupitin con salsa vizcaína nel fondu, con un chipirón rellenu de trigueros, cebolla y algo más (nunm 'alcuerdo) sobre una xarra que desprende aroma de cerveza. Cuidadín que eso nun se bebe, el fumu que se fai dende la xarra xustu embaxu'l chipirón ye para aromatizalu y ta fechu como'l xelu secu de los conciertos de rock. Ehí queda l'avisu.


 Na semeya podéis ver el papelín del Tigretostón...sólo'l papelín porque ya me lu xintare enteru...cría fama.

Wabi-Sabi (almiten tiques)

El caberu de los que más me prestron ye raru pa dir a prebar un pinchu, porque como'l so nome indica, ye un xaponés, pero mira, si lo pienses nun ye tan raro, ¿que ye la comida xaponesa más que mini-pinchos de too?...pues eso.
Como tábemos sentaos na terraza agustu al calorín, pidimos de xintar tamién, pero a lo que vamos ye al pinchu colnome de "Bur-Ghueisa-tún" (jeje, exploto-yos la tiesta al pensalu, vamos), pero'l pinchu coyonudu. Ente dos panes diferentes (una brioche y un de llechi) con trocinos de calabaza y algas, alcuentres una hamburguesa d'atún sele de tastu, nel puntu de cocinaú (tirando a crudu) y que se desfacía na boca con una mayonesina de wasabi que y-daba un toque persele de picante.ç


Y con estos son colos que me quedo a nivel gastronómicu. Valladolid prestonos a pesar de esa illuminación nocturna, como muestra la Casa del Conceyu, que yera la más discreta, porque si veis la Catedral o l'Antigua con unes lluces de colores que salen de los campanarios, menos ilesies podíen pasar por cualisquier cosa!!!.



5 comentarios:

Toni dijo...

Convencísteme. El próximo finde en Valladolid vamos de pinchos.

Fartones dijo...

Pues a mi quedome la deuda del dir a xintar de platu. Siempre hai que dexase dalgo nos sitios pa tener escuses pa volver :-)

David López Castañón dijo...

Téngolo pendiente ... y eso que teo familia p'allá alantrón.

Jorge Díez dijo...

Valladolid es una ciudad que vale mucho la pena. Hace bastante -demasiado- tiempo que no voy, tendría que ir pensando en remediar eso.
Ahora bien, la "fama", la moda de los pinchos... mejor me callo. Y en cuanto a su alcaldía y sus ocurrencias se describen solas.

Fartones dijo...

Home David, ye una visita prestosa!!
Jorge, lo dicho, falta-y munchu pa llegar a Bilbao y esos pinchinos del Globu (por exemplu, de Crocretes con morciella y cacagües o de centollu...) o'l fuá del Bertone o...buf, Bilbao en pinchos da pa un llibru, Valladolid tien un bon ambiente, pero da palo que da :-)